28. November 2010

Neuzugänge #1

Am Wochenende habe ich drei neue Romane bei Amazon bestellt, obwohl ich mir eigentlich vorgenommen hatte erst mal meine ungelesenen Romane zu Ende zu lesen. Aber irgendwie musste ich ja feiern, dass endlich mein Bafög-Bescheid bearbeitet wurde und was passt da besser als das zusätzliche Geld in Bücher zu investieren. ;-)

1. "Lord of the Fading Lands" von C.L.Wilson

Ich habe einige positive Rezensionen über die deutsche Ausgabe gelesen und mich preisbewusst entschlossen mir doch einmal die englische Ausgabe zu besorgen.


Once he drove back the darkness. Once he loved with such passion his name was legend. 

Once, driven wild with grief over the murder of his beloved, the majestic Fey King Rain Tairen Soul had laid waste to the world before vanishing into the Fading Lands. Now, a thousand years later, a new threat draws him back into the world—and a new love reawakens the heart he thought long-dead. 

Ellysetta, a woodcarver’s daughter, calls to Rain in a way no other ever had. Mysterious and magical, her soul beckons him with a compelling, seductive song—and no matter the cost, the wildness in his blood will not be denied. as an ancient, familiar evil regains its strength, causing centuries-old alliances to crumble and threatening doom for Rain and his people . . .he must claim his truemate to embrace the destiny woven for them both in the mists of time. 
  • Taschenbuch: 416 Seiten
  • Verlag: Avon 
  • Erscheinungstermin: 28. September 2010
  • Sprache: Englisch
  • ISBN-13: 978-0062023025
Dieser Roman ist auf Deutsch beim Bastei Lübbe Verlag unter dem Titel "Im Bann des Elfenkönigs" erschienen.(ISBN-13: 978-3404187362)

2. "Just Wicked Enough" von Lorraine Heath

Der zweite Band der "The Rouges & Roses" Reihe von Lorraine Heath und damit der Nachfolger von "A Duke of my Own". Ich habe Sorge, dass mir dieser Roman gefallen könnte, aber ich wollte wenigstens beide Bände der Reihe besitzen.

He'll grant her every wanton wish . . . If she gives him her hand in marriage.

Desperate for riches, penniless Michael Tremayne, Marquess of Falconridge, is willing to auction away his only possession of any value--his title--to the highest bidding American father. But Kate Rose was the last daughter he had in mind to marry. The willful and headstrong Kate requires from marriage the one thing Michael is unable to give--powerful, unending love..

Kate refuses to give into her husband's sensual demands until he has earned her love. Michael is not one to back down from a challenge, but neither does he believe in playing by the rules. While he is unfamiliar with love, he is extremely intimate with passion. He is determined to convince Kate that one can substitute for the other. And what better way to convince her than by patiently and skillfully seducing her?
  • Taschenbuch: 384 Seiten
  • Verlag: Avon 
  • Erscheinungsdatum: 28. August 2007
  • Sprache: Englisch
  • ISBN-13: 978-0061129704
Von einer deutschen Veröffentlichung ist mir nichts bekannt. 

3. "Much Ado in the Moonlight" von Lynn Kurland

Nachdem mich "Stardust of Yesterday" wirklich begeistert hat, habe ich mir gleich einen weiteren Geister-Roman von Lynn Kurland gekauft. Endlich wieder eine Autorin die schön kitschig und romantisch schreibt, ohne zu sehr auf Erotik zu setzen.

When Victoria McKinnon’s brother offers to finance her production of Hamlet, she leaps at the chance. She can’t imagine anything better than staging Shakespeare’s masterpiece in an honest-to-goodness English castle. There’s just one problem: the place is haunted by a grumpy, gorgeous Highland warrior who’s furious that anyone dares to invade his home.

Connor MacDougal has no intention of relinquishing his authority over Thorpewold castle to anyone, let alone a McKinnon. But when he catches a glimpse of the beautiful intruder, suddenly he can’t help but wonder why it’s taken eight hundred years into his afterlife to find the love of a lifetime…

Eine deutsche Ausgabe vom Weltbild Verlag gibt es auch und zwar unter dem Titel "Der Geist des Highlanders" (2006).

  • Taschenbuch: 464 Seiten
  • Verlag: Jove 
  • Erscheinungsdatum: 25. April 2006
  • Sprache: Englisch
  • ISBN-13: 978-0515141276
Lucina :-)

    Keine Kommentare:

    Kommentar veröffentlichen

    Ich freue mich über jeden Kommentar, hinterlasst mir doch einfach eine kurze Nachricht, ich beiße nicht... zumindest meistens. :)

    Liebe Grüße,
    Lucina

    Hinweis: Die Kommentarmoderation ist aktiviert.